Smartphone Service info
All service på iPhone/Smartphone och surfplatta:
Har du en skadad iPhone/Smartphone/Surfplatta skärm eller en surfplatta, ett krossat glas, en sprucken LCD, en blinkande display eller en fuktskadad mobil så hjälper vi er då vi reparerar och lagar din trasiga/fuktskadade iPhone, Smartphone, Surfplatta.
Vi utför service på iPhone, iPad, Samsung och andra Smartphones/mobiltelefoner och surfplattor.
Vi vill erbjuda ett snabbt och ekonomiskt fördelaktigt alternativ för dig som haft otur och fått din iPhone/Smartphone skadad.
För att hjälpa dig använder vi oss av vår stora erfarenhet av iPhone/Smartphone/surfplatta service, så hör av dig direkt om din iPhone/Surfplatta inte fungerar som den ska.
Vi utför reparationer på Apple, Samsung, Google, Sony Xperia, Huawei, One Plus, Motorola och Xiaomi smartphones.
Vi använder oss av originala delar, alternativt högkvalitativa OEM-produkter och givetvis med garanti på din reparation.
Om du inte har en möjlighet att personligen lämna in din iPhone/mobil/ Surfplatta för undersökning/reparation till vårt servicecenter i Uppsala så kan du istället skicka den till oss.
Vi bjuder på frakten!
Fraktfri T/R vid beställning av Service över 995:- mailar vi en fraktsedel.
Vi kan skicka även en fraktsedel för ordrar under 995 för endast 95 kr.
Här nedan följer instruktioner hur du går tillväga:
1. Packa din mobil ordentligt!
För att undvika att telefonen går sönder under frakten bör den packas på ett korrekt sätt.
Det går bra att skicka den i originalkartongen eller någon annan liten låda.
Se bara till att den inte ligger helt löst i kartongen/kuvertet utan alltid har någon form av stöd tex cellplast.
Vi mailar en fraktsedel som du klistrar fast på paketet.
2. Lämna in paketet till valfritt DHL service Point kontor.
Om ni vill skicka mobilen/surfplatta själva rekommenderar vi att den skickas som företagspaket. På så vis är du säker på att den kommer fram.
Till adressen nedan:
Elgruvan.se
Marknadsgatan 7C
754 60 Uppsala
När du skickar in din enhet till oss så reparerar vi den och skickar tillbaka inom 24 timmar
Vänligen bifoga följande information med försändelsen:
Felbeskrivning av produkt.
Namn, adress och kontakt/telefon nummer.
Serienummer / IMEI nummer på inskickad enhet.
Vid undersökning så undersöker vi din enhet och ger dig slutligen ett kostnadsförslag.
Vid ditt godkännande, reparerar vi din enhet och skickar tillbaka den efter betalning. Betalningsalternativen är faktura/bank överföring Swish eller kortbetalning.
Servicepriser:
Vid önskad kostnadsförslag för en telefonreparation utgår alltid en undersökningskostnad för 500:- inkl. moms vid inlämning på vår service.
Beloppet avräknas vid reparation men avräknas inte om produkten efter undersökning konstaterats som en ICKE lönsam reparation.
Vid inlämning av service gäller följande:
All data är i regel kvar på enheten efter en reparation men Elgruvan tar inget ansvar för förlorad data.
Elgruvan ansvarar ej för förlust av lagrad kundunik information/data som kan försvinna ur telefonen vid reparation.
Ordentlig backup bör ske på all data innan inlämning på service.
Elgruvan ansvarar inte för program- och mjukvara-fel.
Elgruvan erbjuder 12 månaders funktionsgaranti på utbytta delar samt arbete.
Garantin gäller inte om felet uppstår genom handhavandefel från kundens sida, t.ex. tapp-, fukt-, klämskada
Garanti på mobilen försvinner vid ändringar i telefonens programvara.
Garanti kan EJ lämnas på reparationer av vätskeskadade mobila enheter.
Reparationen kan bryta tillverkargarantin på din enhet.
Elgruvan ansvarar ej för program- och mjukvara-fel.
En serviceavgift på 400 kr tas ut då inte telefonen går att laga.
Det är emellanåt lämpligt att göra en fabriksåterställning efter en reparation.
Vi lämnar inga garantier för mobilens vattentäthet efter reparation.
För inlämnad utrustning ansvaras högst 3 månad. Därefter kan försäljning ske enligt lagen om rätt för näringsidkare att sälja gods som ej avhämtats.
Varför visar min iPhone en notifikation för "Ett viktigt meddelande" eller "En okänd komponent"?
Om din iPhone har reparerats, exempelvis med byte av batteri, skärm eller kamera, kan meddelanden som "Ett viktigt meddelande" eller "Okänd komponent" visas.
Det betyder inte att något är fel, utan beror på att iPhone-komponenter är digitalt "parade" med enheten. Endast Apple-auktoriserade verkstäder kan återkoda dessa komponenter vid byte.
Meddelandet påverkar inte funktionaliteten och försvinner från låsskärmen efter några dagar, men kan fortsätta visas i inställningarna.
För att se information om bytta delar, gå till:
Inställningar > Allmänt > Om > Komponenter och servicehistorik (iOS 15.2 och senare).
Meddelandet påverkar inte telefonens prestanda och kan försvinna efter framtida uppdateringar.
Var då varmt välkommen till Elgruvan!
Vi är det lilla företaget med det stora kunnandet om det mesta inom service, datorer och IT.
För en övrig information om butiken, priser samt frågor / support kring inlämnad / pågående service vänligen kontakta vårt servicecenter på: 018-10 01 33